Miks sai minust õpetaja? /// vol 2

Suve algul, enne suvevaheaega, kirjutasin ma postituse “Miks sai minust õpetaja? /// vol 1″, lubasin sellele ka järge. Nüüd siis on aeg jõudnud järjeni, sest peale on hakanud ametlikult uus kooliaasta ning töö on ootamas!

Enne, kui ma panen kirja järgmised küsimused, mida on mult varem küsitud õpetaja töö kohta pean ma kommenteerima üldse oma olukorda tööl. Teate ütlust, et Läänerindel muutusteta? Mina seal Läänerindel ei ole, sest muutused on pea sagedasemad kui vihmasajud Eestis.

Kui ma olin veel oma 1.klassiga, sain kinnitust, et jätkan nendega seni, kuni lahkun dekreeti, peale mida võtab 100% üle minu praegune abiõpetaja. Vaheajale minnes aga selgus, et ta võtaks juba sügisest üle klassi ja ma olen koolimajas olemas abiõpetajana, kus vaja (tingitud ka minu koormuse vähendamisest). Terve suvi siis seedisin seda ja mõistsin juba, et see päris hea mõte. Eks ma kurb olin ikka, et klassiga ei jätka, sest need pisikesed on mulle ikka väga hinge läinud.

Esimesel tööpäeval aga sain teada, et pean võtma uue 1.klassi seniks, kuni olen koolimajas olemas, sest uut õpetajat poldud leitud. See oli paras tohuvapohu, aga kui saan aidata, siis miks mitte. Õnneks leiti uus õpetaja enne 1.septembrit ja see olukord laabus. Olen nüüd abiõpetaja tööpostil tagasi. Tööl käin kuni 1.perioodi lõpuni, siis jään koju J sündi ootama.

Mida muudaksid koolis, kus töötad? 

Koostöö ja uuendused. Mulle on jäänud mulje, et soovitakse teha palju uuendusi, mis tunduvad head ja tänapäevased (n-ö moodsad), kuid peale esialgse juhendamise enam sellega ei tegeleta ning õpetaja peab ise hakkama saama. Lisaks tihti erinevad uued mõtted omavahel ei klapi. Koostöö läheb samuti selle alla – soovitakse, et tehtaks palju koostööd (see on hea!), kuid sageli kõrgemalt poolt ei toetata piisavalt. Sageli on parajalt pudru ja kapsad. Aga see üksnes minu arvamus eelmise aasta põhjal.

Nüüd tundub mulle, et asjad on paranenud, sest esimesel tööpäeval pandi paika uue õppeaasta märksõnad õpetajatele ja ma pean ütlema, et mul jäi mulje, et kõik on kuidagi parem ja loogilisem.

Mis sulle meeldib koolis, kus töötad?

Kolleegid. Ilma naljata. Meil on kaks koolimaja, väike ja suur. Väikeses on 1.-2.klass ning suures ülejäänud ehk siis 3.-12.klass. Väikeses majas on küll alati sõbralik ja ühtne meeleolu, kõik aitavad, toetavad ning meil ei hakka never-ever igav ega kurb, nali käib päevast päeva käsikäes meie endiga.

Milline on suurim motivaator su töö juures?

Lapsed ja õnnestunud tunnid! Üks parimaid tundeid tekitab see, kui oled välja mõelnud ühe huvitava projektpäeva või tegevuse tunnis, lapsed tulevad sellega kaasa ning see õnnestub. See sära laste silmades, kui nad saavad uuest teemast aru! Ühesõnaga, pisikesed hetked minu päevas, aga need on need kõige säravamad!

Kas oled tahtnud uksest välja astuda ja mitte kunagi enam tagasi tulla?

Ei. Jah, mul on olnud päevi-hetki, kus tahaks nutta ja pead vastu seina taguda, aga kõik on lahenenud (väga) hästi. Seda tunnet, et mitte kunagi tagasi ei taha tulla, seda ei ole ja loodan, et ei teki ka kunagi, sest kui see tunne peaks tekkima, kardan, et olen vale elukutse valinud. Olen arvamusel, et peaksin nautima oma tööd, seda mitte vihkama!

Kas õpetajad saavad liiga vähe palka?

jah ja ei. Õpetajad teevad lihtsalt liiga palju ületunde. Ma ei ütleks, et ma saan vähe palka (või ei oska ma rohkem tahta). Muidugi on see asulati erinev, aga üldplaanis tunnen, et saan normaalselt palka. Muidugi kahjuks keegi mu ületunde kinni ei maksa, mis kulub õppematerjalide loomiseks, mängude tegemisele, lõika-kleebi-värvi tegevustele, hinnangute kirjutamisele ja tööde kontrollimisele. Samas, mitte keegi ei sunni mind neid tegema, see on minu oma valik ja tahe selliseid asju tunnis kasutada.

Milline on su klass (lapsed)?

Armsad. Kallid. Andekad. Pidevas liikumises. Ettevõtlikud. Loovad. Julged. Kratid. Hea huumorisoonega. Pean ütlema, et mu klassis õppivad lapsed on päris tugeva tasemega. Sain nendega teha mitmeid asju, mida mõne teise klassiga ei oleks saanud. Samuti meeldis mu laste puhul hullult nende kriitiline meel ja tahe erinevaid asju katsetada. Mõnel päeval arutades erinevaid teemasid tekkis mul küll tunne, et mulle vaatavad klassist vastu 20 pisikest täiskasvanut. Nad on nii ägedad!

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s